seo training zoekmachine expert

Het creëren van een juiste pagina titel is waar het allemaal mee begint.

  1. U zoekt op een bepaalde term in Google.
  2. Google presenteert de zoekresultaten voor de betreffende term.
  3. U scant vervolgens de titels.

titel titeltag SERP zoekmachine

De titels hebben een groter lettertype en een opvallend blauwe kleur. Uw ogen springen automatisch van de eerste blauwe titel naar de volgende titel daaronder. Net zolang totdat u een titel leest die u aanspreekt.

Daarna scant u de beschrijving direct onder de titel. Spreekt dat ook aan, en u klikt op de link.

Google wilt dat de gebruiker van de zoekmachine zo snel en eenvoudig mogelijk vind wat men zoekt. Als de titel duidelijk beschrijft wat er op de betreffende pagina te lezen is dan draagt dit bij aan de gebruiksvriendelijkheid. Doet u dit goed dan krijgt u van Google dus een puntje extra omdat u de moeite genomen hebt rekening te houden met haar gebruikers.

Hoe schrijf je een goede titel?

Zet in de titel de essentie van de inhoud van de pagina waar de gebruiker naartoe wordt geleid.

Bevat de pagina het recept voor het bakken van een appeltaart met rozijnen en likeur en heeft u het recept van uw oma?

Oma’s recept | Appeltaart bakken – rozijnen & likeur

Kort, krachtig, helder, duidelijk en gemakkelijk te scannen. En nog verleidelijk ook.

De titel moet de lezer in één oogopslag duidelijk maken wat er op de pagina te vinden is. In de beschrijving onder de titel heeft u voor de twijfelaar nog meer ruimte om de lezer te overtuigen om door te klikken.

Meer weten over zoekmachine optimalisatie?

Lees ook eens deze tien praktische tips om uw website bovenaan in Google te krijgen.

Wilt u de zoekmachine optimalisatie van uw website liever uitbesteden?

Daar kunnen we u bij helpen.