U heeft niet voor niets een bureau ingehuurd voor het optimaliseren van uw Adwords campagnes.

Uit nieuwsgierigheid heeft u weleens in het Adwords systeem gekeken. Vanwege de complexiteit bent u ook snel weer uitgelogd.

Er is echter een functie ingebouwd waar u absoluut vanaf moet weten als u het managen van de zoekmachine marketing heeft overgedragen aan een derde partij.

Controleer het zoekmachine marketing bureau

Controleer eenvoudig of en hoe uw zoekmachine marketing bureau de beloofde tijd stopt in het optimaliseren van uw campagnes.

Als u ziet wat er is uitgevoerd dan kunt u beter inschatten of de ingekochte uren worden gestoken in het renderen van uw campagnes.

En bepalen of het bureau wel of geen waarde toevoegt.

Welke Adwords tactieken zijn er gevolgd

Als u inlogt dan kan het campagne dashboard behoorlijk intimiderend overkomen.

Het lijkt wel een dashboard van een beurshandelaar. Of wellicht kun je hiermee een robot op Mars aansturen om wetenschappelijke experimenten te verrichten.

Wees gerust, met een paar klikken bent u op de plek waar u de zoekmachine marketingactiviteiten kunt bekijken.

  1. Klik linksboven in het scherm op het tabblad ‘Campagnes’ (zie afbeelding hieronder bij stap 1)
  2. In de navigatiebalk in het midden staat in blauwe letters: ‘Mijn wijzigingsgeschiedenis weergeven’ > Klik daarop.

Het volgende scherm geeft u tot in detail inzicht in alle wijzigingen die binnen het account hebben plaats gevonden.

google adwords campagne dashboard

Hoe heeft het Adwords bureau geoptimaliseerd?

U krijgt een mooi overzicht van alle gemaakt wijzigingen zoals:

  • Wie heeft er iets aangepast
  • Wanneer is er iets aangepast
  • De campagne waaraan is gesleuteld
  • De advertentiegroepen in deze campagnes
  • Uiteraard welke wijzigingen zijn doorgevoerd

Deze inzichten geven u een beter beeld bij de werkzaamheden die tijdens een campagneperiode zijn uitgevoerd.

U kunt op die manier de door het zoekmachine marketing bureau toegepaste tactieken bestuderen. En met het bureau meedenken of het beter kan.

Het Adwords bureau is gespecialiseerd in zoekmachine marketing. U weet alles over uw business. Ieder kijkt vanuit een eigen invalshoek tegen de materie aan.

Daag elkaar uit om een strategie te volgen dat een hoger campagne rendement oplevert.

Waarschijnlijk ontvangt u al rapportages met daarin het bereik van de campagnes, het aantal gerealiseerde clicks op de advertenties, de cost per click, de kwaliteitsscores, de hoeveelheid conversies en wat de kosten voor elke conversie zijn geweest.

Deze rapportages geven antwoord op de wat levert het op. Nu weet u ook hoe is het tot stand is gekomen.

Het is niet een kwestie van vertrouwen vs controleren. Het gaat over gezamenlijk werken aan het behalen van de business doelstellingen.

Online marketing kennis

Deel dit artikel dan op social media met uw netwerk.

Of lees nog een artikel:

Zoekmachine optimalisatie tip: gebruik de koptekst juist

Hulp nodig met digital marketing? Huur een interim online marketeer om de marketing afdeling te ondersteunen.