Kruip in de huid van je klant
Je wilt je potentiële klant goed leren kennen. Demografische-, socio-economische- en psychografische kenmerken plus merk- en media voorkeuren. Deze voorkeuren worden vastgelegd in een profiel.
Dit profiel helpt je om in je strategie keuzes te maken op basis van klantinzichten en minder vanuit je onderbuikgevoel.
De buyer persona is daarmee het fundament van de customer journey en onmisbaar voor je marketingstrategie.
Ontwikkelproces Buyer Persona
- Tijdens een workshop leggen we de eerste bevindingen vast
- Daarna duiken we de web analytics in om doelgroepinzichten te verzamelen
- Eventueel interviewen we klanten om aannames te valideren
- Inzichten gieten we in een visualisatie zodat iedereen in de organisatie snel de klant kan leren kennen.
Buyer Persona Visualisatie
Na de analyse leggen we alle inzichten die we hebben verzameld of ons worden aangeleverd vast in een gedetailleerd profiel. Jouw ideale klant komt dan echt tot leven. Een sanity check bij echte klanten behoort tot de mogelijkheden en raden we sterk aan.