Werkwijze conversie optimalisatie
Met onze AI gedreven conversie optimalisatietool richten we het A/B- of multivariate testproces in.
Hypothese ontwikkelen
We analyseren de te testen webpagina en formuleren hypotheses. Bijvoorbeeld: De call to action beter laten contrasteren zorgt voor dat deze beter opvalt em dit resulteert in een hogere CTR.
Hypotheses valideren
De hypothese wordt in het design doorgevoerd maar niet live gezet. We laten eerst de AI ernaar kijken en als deze niet tevreden is dan passen we het design verder aan. Vervolgens valideren we dit wederom met AI. Totdat de waarschijnlijkheid van slagen het hoogst is.
Experiment opzetten in Google Optimize
Daarna zetten we het experiment uit in Google Optimize om het in de praktijk te testen.
Het conversie optimalisatieproces duurt hierdoor in de voorbereiding en het opzetten van de A/B test langer. Alleen de waarschijnlijkheid dat je testresultaten een significante verbetering laten zien is vele malen groter.
De bottomline is dat je veel betere en onderbouwde tests kunt opzetten die veel meer succes opleveren. Hoe sneller jij de conversie optimaliseert én maximaliseert, des te gemakkelijker het wordt om die ambitieuze targets te behalen.
Ik heb een B2B niche website. Kunnen jullie deze optimaliseren?
Conversie optimalisatie voor B2B websites kan lastig zijn.
Voor het A/B testen van een webpagina heb je namelijk heel veel bezoekers nodig. Veel B2B websites hebben te weinig bezoekers om een dergelijke test op te zetten.
Wij beschikken over tools die ideaal zijn voor dit soort websites. Neem contact op als je wilt weten hoe we kunnen helpen.
Wat kost het om de conversie te optimaliseren?
Conversie optimalisatie is in alle gevallen maatwerk. Er zijn verschillende manieren waarop we een website kunnen optimaliseren. Aan de hand van de wensen, ambities en budget maken we een plan op maat.