e-mailmarketing

Email Segmentatie

Verhoog het rendement van je email marketingcampagnes door je klantenbestand in segmenten in te delen.

Veel email marketing automation software hebben de mogelijkheid om contacten te segmenteren en te labelen (taggen). Hierdoor wordt het mogelijk om de relevantie van je berichten voor specifieke klantgroepen (segmenten) te verhogen. Waarop de kans dat deze klant een gewenste actie onderneemt groter wordt.

Voorbeeld van klantsegmentatie

Een goed voorbeeld hiervan zijn de toevallige mailtjes met aanbiedingen die je krijgt van je telefoonaanbieder, net een maand voordat je abonnement afloopt. Door je met je e-mail marketing goed getimed te richten op de groepen klanten die mogelijk interesse hebben verhoog je de click trough- en conversion rates. Kortom: Je campagnes worden effectiever.

Voordelen van email segmenten

  • Stuur alleen een bericht naar de klanten waarvoor de boodschap relevant is
  • Je valt andere klanten niet lastig
  • De waarschijnlijkheid op een hogere conversie ratio neemt toe
  • De klantervaring verbetert als de aanbieding of boodschap op maat is

Hoe werkt email segmentatie?

Deze email segmenten kunnen automatisch samengesteld worden door middel van data die de marketing software verzameld heeft. Denk aan data als: interacties op de website en mailings, paginabezoeken op de website, interesses en social media gebruik.

Neem contact met ons op en onze email marketingspecialist Joeri je graag uit hoe het werkt.