online marketing bureau - remix marketing uit leiden

Als online marketing bureau uit Leiden dragen we onze stad een warm hart toe. Vandaar de volgende lokale marketing tips voor ondernemers in Leiden. Uiteraard toe te passen voor alle steden in Nederland.

Profiteer meer van lokaal adverteren en regionaal targeten.

Online adverteren via social media

Via Facebook advertenties, LinkedIn Ads en Twitter kun je heel gericht online adverteren en lokale marketing bedrijven. Via Facebook kun je de advertenties ook op Instagram vertonen.

Door gebruik te maken van de profieldata die leden van deze netwerken over zichzelf hebben ingevoerd. Zoals demografische gegevens, sekse, leeftijd, opleiding, interesses en ga zo maar door. Kun je heel gericht je ideale doelgroep bereiken.

Begin met het maken van een buyer persona van je eigen klant en/ of doelgroep. Maak vervolgens gebruik van deze doelgroepinzichten bij het aanmaken van een advertentie campagne via deze social netwerken.

Hoe je in 3 eenvoudige stappen een buyer persona maakt.

Lokale marketing via social media in de Leidse regio

Aantal Leidenaren die je via Facebook advertenties kunt bereiken:

  • 109.000 Leidenaren
  • 13.800 uit Leiderdorp
  • 10.200 uit Oegstgeest
  • 1.980 uit Warmond
  • 14.000 uit Lisse

In een straal van 15 KM om de Leidse regio zitten in totaal 560.000 mensen op Facebook.

Voordelen van Facebook advertenties

Heel snel een hoog bereik binnen je doelgroep creëren om een product of dienst in de markt te zetten. Goedkoper dan adverteren in een krant. Het is meetbaar wie de Facebook advertenties gezien heeft.

Nadeel van Facebook advertenties

Het is redelijk arbeidsintensief om Facebook campagnes te managen. Het adverteren via Facebook kan in de papieren lopen en weinig opleveren. Je moet de campagnes continu aandacht geven en optimaliseren als je het tot een succes wilt maken.

Lees hier verder als je het adverteren op Facebook wilt uitbesteden.

Lokaal adverteren in Google

Zorg dat uw bedrijf binnen Google goed vindbaar is voor smartphones en tablets. Meer en meer wordt er via deze apparaten gezocht en middels de ingebouwde GPS ontvanger weet Google ook waar men zich bevind.

Zorg voor een mobielvriendelijke website

Als je website nog niet mobielvriendelijk is dan kan Google je zelfs een paar posities lager in de zoekmachine plaatsen omdat de beleving voor een smartphonegebruiker niet optimaal is.

Mobielvriendelijk houdt in dat de website automatisch aanpast als het scherm van het apparaat dat je website bezoekt groter of kleiner is. Dat de website snel laat op mobiele apparaten. Dat je mogelijk de inhoud aanpast zodat het fijner leest op een kleiner scherm. Bijvoorbeeld afbeeldingen die je op een desktop wel toont op een smartphone weglaat.

Moedig uw klanten aan om recensies in Google over uw bedrijf te schrijven. Kom in contact met uw klanten en reageer op recensies. Zowel goede als slechte reviews. Een negatieve recensie maakt u menselijk en is meer geloofwaardig dan alleen de recensies van familie en vrienden. Negatieve feedback moet je zien als een kans om de bedrijfsvoering te verbeteren.

Recensies zijn erg belangrijk om klanten snel te overtuigen. Het is dus de moeite waard om hierin te investeren.

Deel je kennis en genereer meer website bezoekers

Door te bloggen over je vak kun je relatief goedkoop potentiële klanten aantrekken. Ben je elektricien? Geef tips en uitleg over hoe je een elektrische kookplaat aansluit of veilig tuinverlichting aanlegt. Zorg dat de content is geoptimaliseerd voor zoekmachines. Hoe meer content je op de website hebt staan, des te vaker Google je op relevante termen zal vertonen.

Je toont aan de ene kant je vakbekwaamheid en aan de andere kant zal het aantal bezoekers uit zoekmachines toenemen. Als dan een keer een groepenkast vervangen moet worden en ze hulp nodig hebben dan komen ze eerder bij jou terecht.

Lokaal vindbaar via Google Mijn Bedrijf

Maak een bedrijfsprofiel aan bij Google Mijn Bedrijf. Hiermee kun je ervoor zorgen dat je vindbaar wordt op Google Maps. Daarnaast wordt je veel beter getoond in Google als men zoekt op jouw bedrijfsnaam:knowledge graph search

  • Toon openingstijden
  • Route
  • Contactgegevens
  • Bedrijfslogo
  • Streetview afbeelding van je adres
  • Afbeeldingen die je zelf  of klanten toevoegen

Verhoog de gebruiksvriendelijkheid van je website

Je website is voor veel klanten en prospects het eerste contact met je bedrijf.

Je etalage, kantoor of showroom ziet er toch ook netjes uit?

Dan moet de uitstraling van de website passen bij de rest van de huisstijl. Een klant is eerder geneigd een dienst of product af te nemen bij een lokaal bedrijf dat er goed verzorgd en professioneel uitziet.

De klant wil immers vertrouwen hebben in de organisatie waar men geld wil gaan uitgeven.

Website optimalisatie hoeft niet moeilijk te zijn.

Fotografeer plaatselijke herkenningspunten

Maak een foto van het straatnaambord of de ‘landmark’ vlakbij uw bedrijf en plaats deze bij de contactgegevens. Geheid dat de Leidenaar het herkent en zich meteen bij thuis voelt.

Link met je regionale partners

Werk je samen met partners uit Leiden of de regio? Vermeld elkaar op de website en link naar elkaar. Dit zorgt voor vertrouwen want het zijn natuurlijk allemaal gerenommeerde bedrijven uit Leiden en omstreken met een goede naamsbekendheid. het linken naar elkaar zorgt er tevens voor dat Google je website mogelijk een paar posities hoger in de zoekmachine plaatst.

Plaats beoordelingen op je website

Geef de klant de mogelijkheid om uw dienstverlening te beoordelen (1 tot 5 gouden sterren) recenseren. Het is een erg overtuigende en krachtige manier om de kwaliteit van uw kenbaar te maken.

Testimonials

Zet quotes en het liefst in combinatie met een foto op je website. Of zet testimonials van projecten die je in Leiden hebt gerealiseerd online.

Sponsor lokale helden

Door een bekend iemand uw product aan te laten prijzen neemt het bij bezoekers van je website de angst weg om de verkeerde beslissing te nemen. Noem het influencer marketing of mond tot mondreclame.

Persoonlijke touch zorgt voor een authentiek karakter

Plaats een paar goede foto’s van jezelf en collega’s op de website. Mensen willen zaken doen met mensen. Niet met logos. Ook aangekochte foto’s van Amerikaanse modellen werken eerder averechts dan foto’s van échte mensen.

online marketing bureau leiden

Online reclamebureau Leiden

Remix Marketing uit Leiden helpt bedrijven bij het verhogen van de omzet en het lokaal werven van nieuwe klanten middels online marketing. Bekijk hier onze online marketingdiensten.