Succesvolle digitale transformatie in het MKB
Hoe een regionaal verhuurbedrijf van aanhangers zijn marketingstrategie succesvol transformeerde van offline- naar online marketing.
Hoe een regionaal verhuurbedrijf van aanhangers zijn marketingstrategie succesvol transformeerde van offline- naar online marketing.
John leeft sinds jaar en dag van het verhuren van aanhangers en bagagewagens aan particulieren en bedrijven in Zuid Holland.
Al die tijd moest hij het hebben van zijn vaste klantenkring en mond tot mond reclame. Zijn belangrijkste doelgroep? Gezinnen die met auto en aanhanger tijdens vakanties naar de camping vertrekken.
Een aantal jaar geleden begon zijn klandizie af te nemen. De kinderen van de vaste klanten werden ouder, gingen niet meer met de aanhanger van John naar het buitenland en zo droogde de handel op.
De nieuwe gezinnen met jonge kinderen kenden Arion Aanhangwagens niet en raadpleegden Google voor het huren van een bagagewagen. Daar was Arion Aanhangwagens niet goed vindbaar.
Met een klein marketingbudget via Google Adwords regionaal online adverteren om zo meer klanten binnen te halen
John, Arion Aanhangwagens
De website was sterk verouderd en had een complexe navigatiestructuur. Dit was erg verwarrend voor de gebruiker die zijn weg niet door de website kon vinden.
Er was niets gedaan aan een betere vindbaarheid in Google. Daarin ontbrak ook het toepassen van lokale SEO technieken.
We hebben eerst een nieuwe website ontworpen en gebouwd. Hierbij hebben we een trefwoordonderzoek gestart zodat we vindbaar werden op relevant en lokaal zoekverkeer.
Vervolgens hebben we Google Adwords campagnes opgetuigd en hebben we nog enkele landingspagina’s aangemaakt om bezoekers snel naar populaire producten te leiden.
We mogen weinig over de aantallen roepen. Wat we wel mogen vertellen is dat de klant tijdens het hoogseizoen bijna was uitverkocht. De maximale Cost Per Order was daarbij erg positief.
De learnings van dit jaar vormen een uitstekende basis om volgend jaar wel 100% uit te verkopen. Uiteraard sturen we erop aan om dit tegen een lagere Cost Per Order te realiseren. Waarbij we de klanten van dit jaar ook kunnen gaan benaderen met email marketing. Zo verhogen we de klantwaarde en het rendement op de investeringen.
Wil je weten wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Neem dan contact met ons op om te kijken of er aanknopingspunten zijn voor een samenwerking.