lead nurturing, leads genereren, marketing automation voor de zakelijke markt

Het is maandagochtend en de accountmanagers komen naar kantoor om de resultaten van vorige week te door te nemen. En de sales manager pusht bij de verkopers uiteraard op de week die komen gaat.

Hoe staat het met de lead van bedrijf X BV? Hebben ze al een offerte aangevraagd? Heb je nog aan acquisitie gedaan? Hoeveel gesprekken heb je gevoerd en hoeveel liters koffie heb je bij potentiële klanten gedronken?

Allemaal legitieme vragen. De accountmanagers hebben het echter ook heel druk met het binnenhalen van nieuwe klanten en het in juiste banen leiden van lopende projecten.

Ze snappen dat acquisitie en business 2 business marketing belangrijk is maar ergeren zich aan het opvolgen van koude of slechte leads. Het warm houden van contacten die nog mijlenver van een order afstaan kost ook ongelooflijk veel tijd.

En ze voelen zich als een kleuter behandeld als ze allerlei salesfunnel rapportages moeten updaten die alweer verouderd zijn zodra ze de deur uitlopen.

Zou het niet fantastisch zijn als je met de doelgroep een relatie opbouwt zonder dat het heel veel tijd, geld en energie van de sales afdeling kost? Dat het sales apparaat pas gaat draaien als het aankoopmoment naderbij is?

Leads genereren in de 21ste eeuw

Leads genereren middels de inzet van automated online marketing software is ideaal voor het werven van klanten in de zakelijke markt (business 2 business marketing). Lead nurturing programma’s online werken als volgt:

  • Creëer relevante en waardevolle content voor uw doelgroep en lok ze daarmee naar uw website
  • Identificeer online de potentiële klant en bouw een relatie op middels de inzet van automated marketing software
  • Warm de leads op door in elke fase van het aankoopproces vooraf geplande emails te sturen
  • Volg het warmer worden van deze leads en neem pas contact op als ze klaar zijn om door uw accountmanager ingekopt te worden.

Lead nurturing software stelt u in staat om het gehele proces op een kosten efficiënte manier te stroomlijnen om zo meer winst te behalen.

Lead nurturing voor de zakelijke markt inzetten als

  • Het aankoopproces van een product of dienst complex is
  • Het aankoopproces enkele maanden duurt
  • De beslissing van aankoop wordt genomen door een groep mensen (DMU)
  • De verkoopafdeling staat te springen om gekwalificeerde leads
  • U uw business 2 business marketing naar een hoger niveau wilt tillen

Benieuwd wat lead nurturing kan betekenen voor uw bedrijf of organisatie? Lees dan hier meer over marketing automation.