conversie optimalisatie bureau

webdesign laten maken

Wellicht wilt u nieuwe website laten maken. De huidige website staat nu al een paar jaar online en deze komt nu gedateerd over. Past het niet meer bij uw imago. Sommige foto’s ziet u nu al tijden en zelfs u heeft moeite om door de site te navigeren. Daarnaast heeft u het idee dat er meer leads of sales worden gegenereerd als u een nieuwe website laat bouwen.

Nieuwe foto’s en teksten, een andere navigatiestructuur en een frissere uitstraling. Met onstuimige energie gaat u aan de slag met een webdesign bureau dat natuurlijk beaamt dat het compleet anders moet en doet u een mooi voorstel. Toch wel slikken als u een aanzienlijk bedrag moet investeren terwijl u niet weet wat het gaat opleveren. Het is wel het visitekaartje van het bedrijf dus dat mag best wat kosten. Snel aan de slag!

Als de nieuwe website eenmaal klaar is dan zijn de verwachtingen hooggespannen. Maar na een tijdje vallen de resultaten tegen en is de teleurstelling groot. U snapt niet waar het aan ligt en bent gedesillusioneerd. Wellicht verliest u zelfs het geloof in online marketing want het werkt helemaal niet.

Een nieuwe website laten bouwen vs website optimalisatie

Bij Remix Marketing geloven we meer in het continu optimaliseren van een bestaande website en niet in het doorvoeren van een complete renovatie. Eerst moet je analyseren wat het rendement nu is, en de trends uit het verleden waren en dat als startpunt gebruiken. Vervolgens de positieve punten van de website verder oppoetsen en de negatieve obstakels wegwerken. Daarna weer meten wat de resultaten zijn en weer verder ontwikkelen. Stap voor stap de performance verbeteren.

Een nieuwe website bouwen is weggegooid geldWat als u een fysieke winkel opent en daar jarenlang niet in investeert, en dan van de ene op de andere dag besluit om het geheel compleet te verbouwen. Het is waarschijnlijker dat u experimenteert met het verschuiven van producten. Acties goed in het gezichtsveld plaatst. Bij de kassa impulsaankopen stimuleert. De margemakers en hardlopers in de schijnwerpers zet. Het looppad verandert en kijkt of er meer producten in de winkelwagen verdwijnen.

Wij passen website optimalisatie technieken toe. Zowel voor webwinkels als bij websites gericht op de zakelijke markt en de dienstensector.

De voordelen van website optimalisatie zijn niet gering

  • Investeringen zijn relatief laag en te spreiden
  • Terugverdientijd is veel korter waardoor risico’s worden beperkt
  • Wijzigingen aan de website die niet goed werken zijn snel teruggedraaid
  • Bestaande bezoekers passen zich gemakkelijker aan als veranderingen geleidelijk worden doorgevoerd

Oftewel, een nieuwe website laten bouwen is weggegooid geld.

Wanneer wel een nieuwe website laten bouwen?

Uiteraard zijn er uitzonderingsgevallen. Als uw website gemaakt is in het tijdperk van voor de invoering van de Euro dan doet u er waarschijnlijk goed aan om een compleet nieuwe website te laten bouwen.

Meer weten over website optimalisatie