Algemene Voorwaarden
Wij hebben algemene voorwaarden opgesteld die duidelijkheid moeten scheppen en die naar ons inzicht eerlijk zijn voor de diensten die wij verlenen.
Wij hebben algemene voorwaarden opgesteld die duidelijkheid moeten scheppen en die naar ons inzicht eerlijk zijn voor de diensten die wij verlenen.
Laatste update: 24-04-2018
1.1In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder: (a) Opdrachtgever: iedereen die met Remix Marketing een overeenkomst afsluit b) Remix Marketing: de handelsnaam van Remix Marketing gevestigd aan de Sisalbaan 5-a, 2352AZ te Leiderdorp (KVK 58971777). c) Algemene Voorwaarden: het onderhavige document, met inbegrip van de Bijlage. d) Dienst: de specifieke dienst die Remix Marketing met Opdrachtgever overeenkomt zoals in de Overeenkomst of Offerte staat vermeld. e) Overeenkomst: de overeenkomst tussen Remix Marketing en Opdrachtgever krachtens welke Remix Marketing de Dienst zal uitvoeren. f) Bijlage: de b ijlage die aan de Algemene Voorwaarden is aangehecht en daarmee onlosmakelijkis verbonden.
1.2 In alle gevallen waarin in deze voorwaarden “schriftelijk” staat vermeld, wordt dat in de breedste van het woord bedoeld, ook via email.
2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn op alle offertes en aanbiedingen van toepassing en overeenkomsten die betrekking hebben op door Remix Marketing geboden dienstverlening, en ook op alle rechtsverhoudingen tussen Remix Marketing en Opdrachtgever.
2.2 Indien van deze Algemene Voorwaarden wordt afgeweken, blijven de overige bepalingen hun gelding behouden.
2.3 Wijzigingen van deze Algemene Voorwaarden gelden slechts voor de bij die specifieke overeenkomst bepaalde gevallen.
2.4. De Algemene voorwaarden hoeven na de eerste keer aanvaard te zijn niet steeds opnieuw uitdrukkelijk overeengekomen te worden, maar worden dan geacht stilzwijgend te zijn aanvaard. Dit geldt voor alle verdere (rechts)handelingen tussen partijen.
2.5 Mocht Remix Marketing derden inschakelen dan zijn deze Algemene Voorwaarden ook van toepassing.
2.6 De toepasselijkheid van de door Opdrachtgever opgestelde Algemene Voorwaarden wordt door Remix Marketing uitdrukkelijk van de hand gewezen.
3.1 Alle voorstellen en/of offertes van Remix Marketing zijn vrijblijvend, tenzij – en dan slechts voor zover – door Remix Marketing schriftelijk anders is vermeld.
3.2 De prijzen in de genoemde aanbiedingen en/of offertes zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven. De prijzen kunnen jaarlijks worden aangepast waar dat nodig is, te bepalen door Remix Marketing.
3.3 Een overeenkomst komt slechts tot stand nadat Remix Marketing een opdracht schriftelijk aanvaard heeft door een daarop betrekking hebbende opdrachtbevestiging. De Opdrachtgever is gerechtigd om, binnen 5 werkdagen na het ontvangen van de opdrachtbevestiging, schriftelijk te reageren. Bij gebreke van een schriftelijke reactie van Opdrachtgever binnen de hiervoor genoemde termijn, zal de overeenkomst tussen Opdrachtgever en Remix Marketing tot stand zijn gekomen in overeenstemming met de opdrachtbevestiging.
4.1 Remix Marketing zal zich inspannen om voor Opdrachtgever een goed resultaat te bereiken maar kan niets garanderen.
4.2 Opdrachtgever zorgt ervoor dat alle gegevens waar Remix Marketing bij aangeeft nodig te hebben, of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs hoort te snappen dat deze nodig zijn voor het nakomen van de afspraken in de gemaakte overeenkomst, tijdig aan Remix Marketing worden doorgegeven. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst nodige gegevens niet tijdig aan Remix Marketing zijn verstrekt, heeft Remix Marketing het recht de uitvoering van de overeenkomst uit te stellen of de uit vertraging voortvloeiende extra gemaakte kosten volgens de gebruikelijke tarieven bij de Opdrachtgever mag declareren.
4.3 Indien overeen is gekomen dat de opdracht in fasen zal worden uitgevoerd kan Remix Marketing de uitwerking van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten totdat de Opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd en/of de betaling heeft voldaan.
5.1 Remix Marketing heeft het recht haar prijzen aan te passen in geval van wijzigingen in de opdracht.
5.2 Remix Marketing heeft het recht kosten zoals bijvoorbeeld aanvullende opdrachten, test werkzaamheden, besprekingen en/of uitvoeringen die plaatsvinden op verzoek van Opdrachtgever in rekening te brengen.
6.1 Indien Remix Marketing verwacht een termijn gesteld in een offerte of overeenkomst niet te zullen halen, zal Remix Marketing de Opdrachtgever hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte stellen.
7.1 Rapportages worden door Remix Marketing opgesteld conform projectvoorstel, offerte of overeenkomst.
7.2 Indien geen wijze van rapporteren is overeengekomen, zal rapportering in het Nederlands plaatsvinden.
7.3 De in de analyserapporten van Remix Marketing gecommuniceerde bedragen en/of aantallen en/of targets ten aanzien van media inzet zijn puur indicatief en aan deze bedragen en/of aantallen en/ of targets kunnen geen rechten worden ontleend. Indien deze rapportage ten aanzien van de inzet van media afwijken van het bedrag en/of aantallen die op een factuur door Remix Marketing aan Opdrachtgever in rekening worden gebracht, dan gelden de in de factuur genoemde bedragen en/of aantallen als de daadwerkelijk uitgegeven bedragen en/of gerealiseerde aantallen.
8.1 Tussentijdse wijzigingen van de overeenkomst kunnen uitsluitend met wederzijdse instemming overeengekomen worden. Voor wijzigingen die de Opdrachtgever eenzijdig doorvoert neemt Remix Marketing geen verantwoording en aanvaardt zij geen aansprakelijkheid.
8.2 Ondanks het bovenstaande in artikel 8.1, heeft Remix Marketing het recht om, in het belang van de dienstverlening de advertenties en zoekwoorden naar eigen inzicht en zonder voorafgaande toestemming van Opdrachtgever te wijzigen.
8.3 Indien partijen overeen komen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Remix Marketing zal de Opdrachtgever hiervan op de hoogte stellen.
8.4 Indien de wijzigingen of aanvullingen in de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties hebben, is Remix Marketing gerechtigd de kosten hiervan bij Opdrachtgever in rekening te brengen. Remix Marketing zal Opdrachtgever hierover van tevoren inlichten.
8.5 Indien een vast bedrag is afgesproken zal Remix Marketing daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.
8.6 In afwijking van lid 4 zal Remix Marketing geen meerkosten in rekening kunnen brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan haar kunnen worden toegerekend.
9.1 Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen faciliteiten en apparatuur en de gevolgen die daaruit voortvloeien.
9.2 Opdrachtgever dient zelf zorg te dragen voor de vergoeding van de door hem gemaakte communicatiekosten.
9.3 Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de door hem aan Remix Marketing aangeleverde gegevens.
9.4 De Opdrachtgever staat in voor de juistheid van de door hem aanvaarde proeven en/of concepten, respectievelijk voor proeven en/of concepten waarvoor door hem niet of niet tijdig correcties aan Remix Marketing zijn toegezonden.
9.5 Door Remix Marketing ten behoeve van Opdrachtgever samengestelde teksten, afbeeldingen of andere gegevens worden geacht door Opdrachtgever te zijn aanvaard, tenzij binnen een periode van veertien (14) dagen na publicatie langs elektronische weg gewenste wijzigingen schriftelijk worden medegedeeld.
9.6 Opdrachtgever staat er te allen tijde voor in dat het door hem aan Remix Marketing aangeleverde materiaal geen inbreuk maakt op rechten van derden, waaronder rechten van intellectuele eigendom.
9.7 Opdrachtgever is verplicht steeds tijdig alle medewerking, gegevens en inlichtingen te verschaffen, welke noodzakelijk of nuttig zijn voor de uitvoering van de overeengekomen diensten door Remix Marketing.
10.1 Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen.
10.2 Remix Marketing behoudt zich het recht voor de naam van Opdrachtgever of klant van de Opdrachtgever te gebruiken als zijnde referentie en deze als zodanig openbaar te maken.
10.3 De (persoons-)gegevens die aan Remix Marketing worden verstrekt, worden vertrouwelijk behandeld op een wijze als is voorgeschreven in de wet persoonsregistraties. De verstrekte gegevens worden in een bestand vastgelegd. Deze gegevens worden niet aan derden ter beschikking gesteld.
11.1 Opdrachtgever verleent aan Remix Marketing voor de duur van de overeenkomst en met inachtneming van het bepaalde in de overeenkomst het exclusief recht de opdracht te vervullen.
12.1 Alle door Remix Marketing verstrekte stukken, van welke aard dan ook, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door Opdrachtgever. Het is Opdrachtgever niet toegestaan om informatie verkregen van Remix Marketing openbaar te maken en/of te verveelvoudigen in welke vorm dan ook, daaronder mede het begrepen, het verkopen, het bewerken, het ter beschikking stellen, verspreiden en het al dan niet na bewerking integreren in netwerken, tenzij een dergelijke openbaarmaking en/of verveelvoudiging schriftelijk is toegestaan door Remix Marketing en/of een dergelijke openbaarmaking en/of verveelvuldiging voortvloeit uit de aard of het doel van de overeenkomst met Remix Marketing.
12.2 Remix Marketing behoudt het recht de voor de uitvoering van de werkzaamheden vergaarde kennis voor andere doeleinden te gebruiken voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie van Opdrachtgever ter kennis van derden wordt gebracht.
12.3 Opdrachtgever vrijwaart Remix Marketing voor alle aanspraken van derden ter zake van intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de publicatie van de aan haar door of zijdens Opdrachtgever verstrekte teksten, afbeeldingen of andere gegevens.
12.4 Indien Remix Marketing bij haar opdrachtvervulling gebruik maakt van rechten van derden wordt opdrachtgever geen eigenaar van die rechten, maar blijven die rechten bij Remix Marketing, dan wel de derde partij.
13.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode welke is opgenomen in de opdrachtbevestiging en anders voor onbepaalde tijd.
13.2 Een overeenkomst voor bepaalde tijd wordt na afloop van de periode vermeld in het contract steeds automatisch verlengd met een periode van één (1) maand, behoudens opzegging per aangetekende brief tegen het eind van de (verlengde) contractsduur en met inachtneming van een opzeggingstermijn van één (1) kalendermaand. Tussentijdse opzegging is niet mogelijk.
13.3 Remix Marketing heeft daarnaast het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen of te beëindigen indien: (a) Opdrachtgever in staat van faillissement is verklaard, aan Opdrachtgever surséance van betaling is verleend, alsmede in geval van ontbinding en liquidatie van Opdrachtgever, of indien conservatoir of executoriaal beslag op roerende en/of onroerende zaken van Opdrachtgever is gelegd;
(b) Opdrachtgever in verzuim is bij de nakoming van haar verplichtingen uit de overeenkomst.
14.1 Alle prijzen en aanbiedingen zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld.
14.2 Indien geen vast honorarium wordt overeengekomen, zal het honorarium worden vastgesteld op grond van werkelijk bestede uren. Het honorarium wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Remix Marketing, geldende in de periode waarin de werkzaamheden worden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.
14.3 Bij alle opdrachten zullen de kosten maandelijks vooraf in rekening worden gebracht. Remix Marketing heeft het recht haar kosten aan te passen op grond van externe omstandigheden.
15.1 Betaling dient te geschieden binnen twintig (20) dagen na factuurdatum, op een door Remix Marketing aan te geven wijze.
15.2 Na het verstrijken van deze betalingstermijn is de Opdrachtgever zonder dat verdere sommatie of ingebrekestelling nodig is in verzuim; de Opdrachtgever is vanaf het moment van in verzuim treden tot het moment van algehele betaling over het opeisbare bedrag een rente van 4% per maand verschuldigd.
15.3 Indien Opdrachtgever in staat van faillissement is verklaard, aan Opdrachtgever surseance van betaling is verleend, alsmede in geval van ontbinding en liquidatie van Opdrachtgever, of indien conservatoir of executoriaal beslag op roerende en/of onroerende zaken van Opdrachtgever is gelegd, zullen alle door de Opdrachtgever aan Remix Marketing verschuldigde bedragen geheel en onmiddellijk opeisbaar zijn, zonder dat enige sommatie of ingebrekestelling vereist is.
15.4 Het is Opdrachtgever niet toegestaan zich op wat voor grond dan ook op verrekening te beroepen. Indien de Opdrachtgever meent aanspraken ter zake de overeenkomst met Remix Marketing te kunnen doen gelden, ontheft dat hem niet van zijn verplichting tot betaling op de overeengekomen wijze en is hij niet gerechtigd tot opschorting van zijn betalingsverplichting.
16.1 Elke klacht vervalt indien deze niet binnen 14 dagen na de gebeurtenis waarop de klacht betrekking heeft schriftelijk is ingediend.
16.2 Het indienen van een klacht laat de overige verplichtingen van de Opdrachtgever onverlet.
17.1 Indien er voor Remix Marketing op enig moment toch aansprakelijkheid ontstaat voor schade die Opdrachtgever heeft geleden door een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen uit de overeenkomst met Remix Marketing, is deze aansprakelijkheid in alle gevallen beperkt tot maximaal de factuurwaarde van dat specifieke gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
17.2 Bij gebreken in de uitvoering zijdens Remix Marketing wordt geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor de gebreken die ontstaan zijn als gevolg van handelen of nalaten van de Opdrachtgever of derden waarvoor Opdrachtgever verantwoordelijk is of waarvan Opdrachtgever zich bedient.
17.3 Remix Marketing gaat ervan uit dat de aangeleverde gegevens door opdrachtgever rechtmatig zijn en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het tegendeel.
17.4 Partijen sluiten wederzijds de aansprakelijkheid uit voor schade of vertragingen veroorzaakt door storingen in de elektronische dienstverleningen van Remix Marketing en van derden, zoals partners van Remix Marketing, providers, netwerkexploitanten, of andere telecommunicatienetten.
17.5 Schade waarvoor Remix Marketing op grond van het vorige lid aansprakelijk is, komt slechts voor vergoeding in aanmerking, indien Opdrachtgever deze binnen veertien (14) dagen na het ontstaan daarvan ter kennis heeft gebracht van Remix Marketing, tenzij Opdrachtgever aannemelijk kan maken dat zij deze schade redelijkerwijs niet eerder heeft kunnen melden.
17.6 De Opdrachtgever vrijwaart Remix Marketing ter zake van aansprakelijkheid van derden met betrekking tot schade van welke aard ook, ontstaan door of in verband met de uitvoering van de overeenkomst.
Echt waar? Heb je de voorwaarden tot hier gelezen? Ik vraag me weleens af of klanten überhaupt de moeite nemen om de voorwaarden te lezen. Dus ben je klant van Remix Marketing of sta je op het punt een contract te tekenen? Neem contact op en vermeld het codewoord: krokettenopvrijdag. We weten dan dat de voorwaarden niet voor niets zijn geschreven. Jij ontvangt dan voor jou en je collega’s van je afdeling een lekkere snack voor tijdens de vrijmibo. Deal?
18.1 Remix Marketing is niet aansprakelijk in geval van overmacht. Onder overmacht wordt mede verstaan het ter beoordeling van Remix Marketing niet beschikken over voldoende gegevens van of het verstrekken van onjuiste gegevens, dan wel het ontbreken van voldoende medewerking door Opdrachtgever.
18.2 In geval van overmacht is Remix Marketing gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, dan wel de opdracht te annuleren zonder tot enige schadevergoeding jegens Opdrachtgever te zijn gehouden. Remix Marketing is gehouden terstond aan Opdrachtgever hiervan mededeling te doen.
19.1 Opdrachtgever heeft op grond van de wetgeving betreffende de verwerking van persoonsgegevens (zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming) verplichtingen tegenover derden, onder andere de verplichting tot het verstrekken van informatie, het geven van inzage en het beperken, rectificeren en verwijderen van persoonsgegevens van betrokkenen alsmede het overdragen van deze persoonsgegevens aan een andere verwerkingsverantwoordelijke.
19.2. Partijen zijn het erover eens dat Remix Marketing ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens ‘verwerker’ is in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming en dat de verantwoordelijkheid voor de nakoming van die verplichtingen bij de verwerking van persoonsgegevens middels de Dienst of anderszins uitsluitend bij Opdrachtgever ligt. In dit verband zijn ten aanzien van de verwerkingen van persoonsgegevens de bepalingen in de Bijlage van toepassing.
19.3 Opdrachtgever staat er jegens Remix Marketing voor in dat de verwerking van persoonsgegevens rechtmatig geschiedt en dat geen inbreuk wordt gemaakt op de rechten van derden. Opdrachtgever vrijwaart Remix Marketing tegen elke rechtsvordering van derden, uit welke hoofde dan ook, indien die vordering verband houdt met de verwerking van persoonsgegevens alsmede tegen eventueel aan Opdrachtgever toerekenbare opgelegde boetes door de Autoriteit Persoonsgegevens of andere bevoegde toezichthouders.
20.1 Geen der Partijen is gerechtigd de rechten en plichten uit deze overeenkomst over te dragen zonder schriftelijke toestemming van de wederpartij.
20.2 Remix Marketing heeft het recht om deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten. Wijzigingen worden schriftelijk bekend gemaakt aan Opdrachtgever en treden in werking op de datum die wordt aangegeven.
20.3 Indien een bepaling van de overeenkomst of de Algemene Voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele overeenkomst of de Algemene Voorwaarden aan. In dat geval heeft Remix Marketing het recht om daarvoor in de plaats te stellen een – voor Opdrachtgever niet onredelijk bezwarende bepaling die de nietige zo dicht mogelijk benadert.
20.4 In het geval deze Algemene Voorwaarden en de opdrachtbevestiging of de schriftelijke overeenkomst onderling strijdige bepalingen bevatten, hebben de in de opdrachtbevestiging of de schriftelijke overeenkomst opgenomen bepalingen voorrang boven deze Algemene Voorwaarden.
20.5 Alle overeenkomsten tussen partijen en verbintenissen die daaruit voortvloeien of daarmee verband houden, worden uitsluitend beheerst door Nederlands recht.
20.6 Geschillen worden voorgelegd aan de rechter te Leiden, tenzij Remix Marketing anders beslist.
20.7 Deze Algemene Voorwaarden treden in werking op 01 januari 2015.
Levert je website te weinig op?
Vraag een gratis expert review aan. Ontdek wat er fout gaat.